FAQ – Frequety Ask Questions (Veel gestelde vragen)

Hoe kan ik het wachtwoord van mijn ‘Customer Area’ reset?

U kunt uw ‘Customer Area / Klantenomgevin’-wachtwoord in het Klant Ruimte of vanuit de login pagina wijzigen.

Wijzig uw wachtwoord in Klanten omgeving.
1. Log in in de Control Omgeving.
2. In de rechter bovenhoek u zult uw gebruikersnaam zien. Klik op deze en kies ‘Wijzig wachtwoord’.
3. Verander het wachtwoord in en klik op ‘Opslaan’. Uw wachtwoord is gewijzigd.

Verander het wachtwoord van de login pagina.
1. Ga naar de loginpagina.
2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
3. Vul uw e-mailadres en gebruikersnaam. U ontvangt een mail met een link naar je wachtwoord te wijzigen.
4. Klik op de link een nieuw wachtwoord instellen.
5. Klik op ‘Opslaan’. Het wachtwoord is gewijzigd.

Waar kan ik de geschiedenis van mijn support tickets vinden?

Een overzicht van al uw tickets kunt u vinden onder ‘Support’.
De tickets worden gecategoriseerd door de datum van de laatste update.
De meest actieve tickets worden weergegeven op de top.
De oudere en afgerond die worden weergegeven op de bodem.

Hoe weet ik of mijn ticket is beantwoord?

Wanneer u een antwoord op een open ticket ontvangt, krijt u een melding per e-mail toegezonden.
Log in op de Klanten Omgeving en klik op ‘Support’ om het antwoord te bekijken.
Klik op de ‘Ticket-ID’ aan de specifieke ticket te openen.

Kan ik een bepaald ticket verwijderen?

Op dit moment is het niet mogelijk om een ​​ticket te verwijderen.
Wij vinden het belangrijk om een complete geschiedenis te behouden.
Als er een dwingende reden om een ​​ticket te verwijderen, stuur dan een ticket.

Kan ik mijn support ticket bewerken?

U kunt uw ticket niet bewerken.
U kunt wel een antwoord met aanvullende informatie toevoegen.

1. Log in om ‘Klanten omgeving’ en klik op ‘Support’.
2. Klik op de ‘Ticket-ID’ van uw support ticket.
3. Klik op ‘Antwoord toevoegen’ om extra informatie toe te voegen aan uw ticket.

Hoe kan ik een domein uit mijn account verwijderen?

Om een ​​domein uit uw account te verwijderen, neem dan de volgende stappen:

1. Open het tabblad Domeinen.
2. Klik op ‘Verwijderen’ voor het domein dat u wilt verwijderen.
3. Bevestig de deactivering van het domein.

Hoe kan ik mijn domein doorverwijzen naar een map/folder via .htaccess?

Plaats onderstaande code in een .htaccess in uw public_html map:

Vervang domeinnaam.nl met de domeinnaam die u wilt doorverwijzen. Vervang mapnaam met de map – foldernaam waarnaar de domeinnaam moet worden verwezen

RewriteEngine On
Options +FollowSymlinks
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} domeinnaam.nl
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/mapnaam/?
RewriteRule ^(.*)$ mapnaam/$1 [L]

Kan ik email sturen en ontvangen via webmail?

Ja, dat kan. U hoeft alleen maar /webmail achter uw domein te zetten en dan uw emailadres en wachtwoord in te vullen.
Voorbeeld: www.uwdomein.nl/webmail

De webmail client is normaal gesproken “Horde”. Maar indien u liever gebruik maakt van Squirrelmail, dan kunt u daar gebruik van maken door /squirrelmail achter uw domein te zetten.
Voorbeeld: www.uwdomein.nl/squirrelmail

U moet natuurlijk wel een email account aangemaakt hebben in uw controle paneel om hier gebruik van te kunnen maken.

WordPress website verhuizen

U heeft een WordPress website ondergebracht bij een andere webhosting provider (of op een ander domein) en u wilt deze verhuizen. Door onderstaande stappen te volgen is dit mogelijk.

Bij uw huidige webhosting provider (of op het huidige domein) staat op dit moment uw WordPress website, dit betreft de website bestanden en de database. Door in te loggen bij uw huidige provider (of op het huidige domein) kunt u de bestanden downloaden en op uw lokale systeem tijdelijk opslaan. Bij het opslaan van uw database dient een (.sql) bestand opgeslagen te worden, deze kunt u op een later importeren.

Op het moment dat u al uw bestanden op uw lokale systeem heeft opgeslagen kunt u deze uploaden in uw nieuwe omgeving. Daarna dient u een nieuwe database aan te maken.

Wij hebben in een ander artikel beschreven hoe u een database kunt aanmaken en hoe u uw website on-line kunt plaatsen;

  • Gebruik FTP programma
  • Aanmaken Database

Nadat de database bij ons is ondergebracht kunt u het configuratie bestand van uw WordPress website aanpassen, zodat de WordPress site welke u gaat plaatsen een connectie gaat maken met de nieuwe database en niet met de database van uw oude website omgeving.
Op uw lokale systeem zoekt u het bestand ‘wp-config.php’ op, dit bestand kunt u terugvinden tussen de bestanden welke u vanuit de oude omgeving heeft gedownload. U klikt met de rechtermuisknop op het bestand en u kiest voor ‘Openen met…’, hierna kiest u om het bestand te openen met Kladblok.

Pas de database gegevens aan naar uw huidige gegevens;
Database Naam,
Database Bebruikersnaan,
Database Wachtwoord,
Database Hostnaam.

Wordpress Database gegevens

Voorbeeld

Upload het wp-config bestand naar de nieuwe omgeving.

Uw website is bereikbaar op de nieuwe omgeving

Waarom betalen via PayPal

PayPal is een betalingssysteem waarmee je veilig, eenvoudig en snel kan betalen. Afgezien van transactiekosten van 1,5% over de orderwaarde is het gebruik van PayPal gratis.

Bij MBS Designs and Hosting zijn de prijzen erg laag. Extra kosten (bijvoorbeeld de transactiekosten) zijn niet inbegrepen in onze verkoopprijzen. MBS Designs and Hosting brengt alleen extra kosten in rekening wanneer u ervoor kiest gebruik te maken van ‘extra diensten’, zoals bepaalde betaalmethodes.

Maak een gratis PayPal-account aan en koppel deze aan je bankrekening of creditkaart. Dan wordt winkelen via Internet veilig en nog eenvoudiger. Vind meer informatie over PayPal op de website van PayPal.

Ik kan mijn vraag niet vinden

Indien u uw vraag of probleem niet in onze FAQ tegen komt, kunt u hiervoor een probleem ticket aanmaken.
Dit kan op 2 manieren via onze Helpdesk:

  1. Ticket systeem
  2. Op telefoon nummer: +31 (0)15 8893336
  3. Via mail: support@mbs-designsandhosting.nl

WordPress website verhuizen

U heeft een WordPress website ondergebracht bij een andere webhosting provider (of op een ander domein) en u wilt deze verhuizen. Door onderstaande stappen te volgen is dit mogelijk.

Bij uw huidige webhosting provider (of op het huidige domein) staat op dit moment uw WordPress website, dit betreft de website bestanden en de database. Door in te loggen bij uw huidige provider (of op het huidige domein) kunt u de bestanden downloaden en op uw lokale systeem tijdelijk opslaan. Bij het opslaan van uw database dient een (.sql) bestand opgeslagen te worden, deze kunt u op een later importeren.

Op het moment dat u al uw bestanden op uw lokale systeem heeft opgeslagen kunt u deze uploaden in uw nieuwe omgeving. Daarna dient u een nieuwe database aan te maken.

Wij hebben in een ander artikel beschreven hoe u een database kunt aanmaken en hoe u uw website on-line kunt plaatsen;

  • Gebruik FTP programma
  • Aanmaken Database

Nadat de database bij ons is ondergebracht kunt u het configuratie bestand van uw WordPress website aanpassen, zodat de WordPress site welke u gaat plaatsen een connectie gaat maken met de nieuwe database en niet met de database van uw oude website omgeving.
Op uw lokale systeem zoekt u het bestand ‘wp-config.php’ op, dit bestand kunt u terugvinden tussen de bestanden welke u vanuit de oude omgeving heeft gedownload. U klikt met de rechtermuisknop op het bestand en u kiest voor ‘Openen met…’, hierna kiest u om het bestand te openen met Kladblok.

Pas de database gegevens aan naar uw huidige gegevens;
Database Naam,
Database Bebruikersnaan,
Database Wachtwoord,
Database Hostnaam.

Wordpress Database gegevens

Voorbeeld

Upload het wp-config bestand naar de nieuwe omgeving.

Uw website is bereikbaar op de nieuwe omgeving