E-Mail FAQ – Frequety Ask Questions (Veel gestelde vragen)

Hoe kan ik Webmail opstarten?

Webmail kunt u vinden via:

http://webmail.uwdomein.ext
Let op! 

  1. uwdomein.ext is uw domeinnaam (Bijvoorbeeld: http://webmail.mbs-designsandhosting.nl)
  2. http://webmail.uwdomein.ext zonder WWW er voor!

 

Hoe kan ik mijn e-mail doorsturen naar een ander e-mail adres?

Om uw e-mail door te sturen, neem dan de volgende stappen:

1. Klik op ‘E-mail’ in het menu.
2. Klik op het domein van de service die u wilt beheren.
3. Klik op ‘Vooruit’ aan de linkerkant van uw scherm. Een overzicht van de huidige aliassen zal verschijnen.

– Om een huidige alias te wijzigen, klik op ‘edit’ aan de rechterkant van uw scherm.
– Om een nieuwe redirect of alias in één klik toe te voegen klik dan op ‘toevoegen vooruit of alias’. Hier kunt u nieuwe e-mailadressen maken en het opzetten.

Kan ik email sturen en ontvangen via webmail?

Ja, dat kan. U hoeft alleen maar /webmail achter uw domein te zetten en dan uw emailadres en wachtwoord in te vullen.
Voorbeeld: www.uwdomein.nl/webmail

De webmail client is normaal gesproken “Horde”. Maar indien u liever gebruik maakt van Squirrelmail, dan kunt u daar gebruik van maken door /squirrelmail achter uw domein te zetten.
Voorbeeld: www.uwdomein.nl/squirrelmail

U moet natuurlijk wel een email account aangemaakt hebben in uw controle paneel om hier gebruik van te kunnen maken.

Wat zijn de POP, IMAP en SMTP gegevens ?

Als u de e-mail account al heeft aangemaakt via DirectAdmin, bij ‘E-mail accounts’ onder ‘E-mail management’ dan kunt u uw e-mail lezen via uw webmail, maar ook via uw favoriete e-mail programma. U kunt bijvoorbeeld gebruik maken van Outlook, Apple Mail, Firebird en vele anderen!

Centrale & SSL-beveiligde mailserver

MBS Designs and Hosting heeft voor alle webhosting en reseller hosting klanten een centrale en SSL-beveiligde mailserver opgezet. Deze mailserver is beveiligd met een Extended Validation SSL-certificaat en is voor alle webhosting en reseller hosting klanten hetzelfde, ongeacht op welke webhosting of reseller hosting server u gehost bent. Deze mailserver is geheel white-label, dus ook heel geschikt voor de klanten van resellers!

Wij raden u aan om gebruik te maken van IMAP zodat uw e-mail bewaard blijft op de mailserver. U kunt dan op al uw computers, laptops, telefoons en tablets uw e-mails lezen, beantwoorden en synchroniseren.

IMAP server: mail.axc.nl
IMAP poort: 993
SSL: Aan!

POP server: mail.uwdomein.nl
POP poort: 995
SSL: Aan!

SMTP server: mail.axc.nl
SMTP poort: 465
SSL: Aan!

Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven

Onbeveiligde mailserver

U kunt ook gebruik maken van de mailserver van uw eigen server. Deze mailserver is niet voorzien van een SSL certificaat. Wij raden u sterk aan om gebruik te maken van onze centrale & SSL-beveiligde mailserver.

POP server: mail.uwdomein.nl
SMTP server: mail.uwdomein.nl
IMAP poort: 143
POP poort: 110
SMTP poort: 587
Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven
SSL: Uit!
Authenticatie voor SMTP is vereist!

 


Heeft u een account via Customer Area.

Dan is het;

Imap account: imap.uwdomein.ext
POP adres: pop.uwdomein.ext
SMTP adres: smtp.uwdomein.ext

Waarbij uwdomein.ext in ons voorbeeld: mbs-designsandhosting.nl is.


 

 

 

Mail gezonden, foutmelding e-mail adres bestaat niet

Op het moment dat u een bericht verstuurt naar een e-mailadres wat niet bestaat, krijgt u een fout/bounce meldingen te zien.

Uw e-mailbericht kon niet verstuurd/ontvangen worden, omdat het domein of het e-mailadres niet bestaat.
De melding ‘No such user’ wordt ook wel eens weergegeven als ‘No mailbox by that name’.
Dit heeft te maken met de server die deze melding genereert.

Mocht u een melding krijgen waarin staat dat het e-mail adres niet juist is, dan kunt het beste als eerste de spelling van het e-mailadres controleren. Het is namelijk mogelijk dat hier een spelfout in gemaakt is of dat er een ‘.’ te veel staat.

Als u zeker weet dat u het e-mailadres juist heeft opgegeven, dan kunt u het e-mailadres nog controleren op validiteit. Dit kan bijvoorbeeld via één van de volgende websites:http://verify-email.org/ , http://tools.email-checker.com/ .

Mocht hieruit blijken dat het e-mailadres niet geldig is (bad result), dan kunt u het beste contact opnemen met de persoon/partij van wie het e-mailadres of domein afkomstig is. Zij kunnen dan voor u nakijken wat er niet goed gaat.

E-mail ontvangen, maar vertrouw het adres niet

U heeft een e-mail ontvangen maar de verzender kent u niet of vertrouwd u niet, dan kunt u het e-mailadres nog controleren op validiteit. Dit kan bijvoorbeeld via één van de volgende websites:

Wat is het verschil tussen POP(3) en IMAP bij e-mail

Bij het instellen van onze e-maildiensten in het mailprogramma van jouw keuze kan er gevraagd worden of dit account als POP(3) of als IMAP ingesteld moet worden. Hieronder het verschil tussen beide protocollen:

Met POP (Post Office Protocol) worden de e-mails van de server opgehaald en worden lokaal opgeslagen. Je mailprogramma haalt deze naar je computer zodat je ze kunt lezen. De berichten staan dan op je computer en niet meer op de server. De meeste programma’s bieden wel een mogelijkheid om hier ‘een kopie op de server’ van achter te laten.

IMAP (Internet Message Access Protocol) is zeer geschikt om e-mail te behandelen vanaf verschillende computers, vooral met de opkomst van mobiele apparaten. De inhoud van de mailbox is op elke computer precies hetzelfde. Alle ingekomen, gelezen en verzonden mailtjes kunnen overal en altijd worden ingezien omdat ze opgeslagen blijven op de server. Een ander voordeel van IMAP is dat wanneer het gebruikte apparaat kapot gaat, de e-mail nog veilig op de server staat.

Bij IMAP wordt in principe alleen de afzender en de titel van het bericht lokaal bekeken. Zodra je op het bericht klikt wordt dan pas het volledige bericht opgehaald van de server, maar het bericht blijft op de server staan. In feite maakt IMAP een lokaal kopie van het bericht wat op de server staat. Het mailprogramma heeft eigenlijk een open verbinding met de server zodat je nieuwe mails direct binnen ziet komen.

Ik kan mijn vraag niet vinden

Indien u uw vraag of probleem niet in onze FAQ tegen komt, kunt u hiervoor een probleem ticket aanmaken.
Dit kan op 2 manieren via onze Helpdesk:

  1. Ticket systeem
  2. Op telefoon nummer: +31 (0)15 8893336
  3. Via mail: support@mbs-designsandhosting.nl