FAQ – Frequety Ask Questions (Veel gestelde vragen)

Hoe kan ik Webmail opstarten?

Webmail kunt u vinden via:

http://webmail.uwdomein.ext
Let op! 

  1. uwdomein.ext is uw domeinnaam (Bijvoorbeeld: http://webmail.mbs-designsandhosting.nl)
  2. http://webmail.uwdomein.ext zonder WWW er voor!

 

Hoe kan ik mijn e-mail doorsturen naar een ander e-mail adres?

Om uw e-mail door te sturen, neem dan de volgende stappen:

1. Klik op ‘E-mail’ in het menu.
2. Klik op het domein van de service die u wilt beheren.
3. Klik op ‘Vooruit’ aan de linkerkant van uw scherm. Een overzicht van de huidige aliassen zal verschijnen.

– Om een huidige alias te wijzigen, klik op ‘edit’ aan de rechterkant van uw scherm.
– Om een nieuwe redirect of alias in één klik toe te voegen klik dan op ‘toevoegen vooruit of alias’. Hier kunt u nieuwe e-mailadressen maken en het opzetten.

Hoe kan ik een nieuw support ticket in te dienen?

Om een ​​ticket in te dienen, neemt u de volgende stappen:

1. klik op ‘Support’.
2. Om een nieuw ticket te beginnen klik op ‘Maak een nieuw ticket’ aan de linkerkant van uw scherm.
3. Selecteer waar het ticket betrekking op heeft, vul uw emailadres en een onderwerp in.
4. Noteer uw probleem in de ‘Body’-blok en’ Opslaan ‘als je klaar bent.

Hoe kan ik het wachtwoord van mijn ‘Customer Area’ reset?

U kunt uw ‘Customer Area / Klantenomgevin’-wachtwoord in het Klant Ruimte of vanuit de login pagina wijzigen.

Wijzig uw wachtwoord in Klanten omgeving.
1. Log in in de Control Omgeving.
2. In de rechter bovenhoek u zult uw gebruikersnaam zien. Klik op deze en kies ‘Wijzig wachtwoord’.
3. Verander het wachtwoord in en klik op ‘Opslaan’. Uw wachtwoord is gewijzigd.

Verander het wachtwoord van de login pagina.
1. Ga naar de loginpagina.
2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
3. Vul uw e-mailadres en gebruikersnaam. U ontvangt een mail met een link naar je wachtwoord te wijzigen.
4. Klik op de link een nieuw wachtwoord instellen.
5. Klik op ‘Opslaan’. Het wachtwoord is gewijzigd.

Waar kan ik de geschiedenis van mijn support tickets vinden?

Een overzicht van al uw tickets kunt u vinden onder ‘Support’.
De tickets worden gecategoriseerd door de datum van de laatste update.
De meest actieve tickets worden weergegeven op de top.
De oudere en afgerond die worden weergegeven op de bodem.

Hoe weet ik of mijn ticket is beantwoord?

Wanneer u een antwoord op een open ticket ontvangt, krijt u een melding per e-mail toegezonden.
Log in op de Klanten Omgeving en klik op ‘Support’ om het antwoord te bekijken.
Klik op de ‘Ticket-ID’ aan de specifieke ticket te openen.

Kan ik een bepaald ticket verwijderen?

Op dit moment is het niet mogelijk om een ​​ticket te verwijderen.
Wij vinden het belangrijk om een complete geschiedenis te behouden.
Als er een dwingende reden om een ​​ticket te verwijderen, stuur dan een ticket.

Kan ik mijn support ticket bewerken?

U kunt uw ticket niet bewerken.
U kunt wel een antwoord met aanvullende informatie toevoegen.

1. Log in om ‘Klanten omgeving’ en klik op ‘Support’.
2. Klik op de ‘Ticket-ID’ van uw support ticket.
3. Klik op ‘Antwoord toevoegen’ om extra informatie toe te voegen aan uw ticket.

Wat is het verschil tussen een domein en een Sub domein?

Een domein is een volledige adres van de website, volledig onafhankelijk van andere domeinen, een subdomein hangt onder een domein.
Als bijvoorbeeld “jouwdomein.nl” uw domein is, dan zijn http://jouwdomein.nl en http://www.jouwdomein.nl het hoofdadres van uw domeinnaam zijn.

Een sub domeinnaam zou een naam zijn * onder * uw domeinnaam, zoiets als “subdomein.jouwdomein.nl”.
Haar adres zou dan zijn: http://subdomein.jouwdomein.nl en http://www.subdomein.jouwdomein.nl.
Het kan zeggen wat je wilt in plaats van “subdomein” en de leuke is dat in tegenstelling tot een volledige domeinnaam, een subdomein hoeft niet te worden geregistreerd.
U kunt het zelf gratis aanmaken.

Hoe kan ik een domein uit mijn account verwijderen?

Om een ​​domein uit uw account te verwijderen, neem dan de volgende stappen:

1. Open het tabblad Domeinen.
2. Klik op ‘Verwijderen’ voor het domein dat u wilt verwijderen.
3. Bevestig de deactivering van het domein.

Hoe kan ik een domein verhuizen?

Om een domein verhuizen naar een andere registrar, vind de details van het domein dat u wilt overbrengen, open vervolgens het tabblad Authcode.
Geef de code weergegeven om uw nieuwe registrar aan de overdracht van het domein te starten.

Houd in gedachten om uw auth code veilig te houden, en geef het alleen aan de ontvangende registrar.
Daarnaast kunnen sommige domeinen een uitzonderlijke overdracht procedure, of andere eisen hebben.
Check onze Domeinen FAQ voor meer informatie over deze.

Wat gebeurt er als ik de limiet (Bandbreedte) gebruikt heb en er over heen ga?

U ontvangt een waarschuwing per email wanneer u 85% van uw limiet heeft bereikt.

Het dataverkeer wordt ten aller tijden naar boven afgerond naar hele Gigabytes.
Wanneer u meerdere malen over uw limiet heen gaat is het raadzaam om uw account te upgraden, u kunt dat doen door dat aan Support Center ons te melden. Vermeld wel even uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Uw website blijft bereikbaar!

Hoe kan ik mijn domein doorverwijzen naar een map/folder via .htaccess?

Plaats onderstaande code in een .htaccess in uw public_html map:

Vervang domeinnaam.nl met de domeinnaam die u wilt doorverwijzen. Vervang mapnaam met de map – foldernaam waarnaar de domeinnaam moet worden verwezen

RewriteEngine On
Options +FollowSymlinks
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} domeinnaam.nl
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/mapnaam/?
RewriteRule ^(.*)$ mapnaam/$1 [L]

Kan ik email sturen en ontvangen via webmail?

Ja, dat kan. U hoeft alleen maar /webmail achter uw domein te zetten en dan uw emailadres en wachtwoord in te vullen.
Voorbeeld: www.uwdomein.nl/webmail

De webmail client is normaal gesproken “Horde”. Maar indien u liever gebruik maakt van Squirrelmail, dan kunt u daar gebruik van maken door /squirrelmail achter uw domein te zetten.
Voorbeeld: www.uwdomein.nl/squirrelmail

U moet natuurlijk wel een email account aangemaakt hebben in uw controle paneel om hier gebruik van te kunnen maken.

Wat zijn de POP, IMAP en SMTP gegevens ?

Als u de e-mail account al heeft aangemaakt via DirectAdmin, bij ‘E-mail accounts’ onder ‘E-mail management’ dan kunt u uw e-mail lezen via uw webmail, maar ook via uw favoriete e-mail programma. U kunt bijvoorbeeld gebruik maken van Outlook, Apple Mail, Firebird en vele anderen!

Centrale & SSL-beveiligde mailserver

MBS Designs and Hosting heeft voor alle webhosting en reseller hosting klanten een centrale en SSL-beveiligde mailserver opgezet. Deze mailserver is beveiligd met een Extended Validation SSL-certificaat en is voor alle webhosting en reseller hosting klanten hetzelfde, ongeacht op welke webhosting of reseller hosting server u gehost bent. Deze mailserver is geheel white-label, dus ook heel geschikt voor de klanten van resellers!

Wij raden u aan om gebruik te maken van IMAP zodat uw e-mail bewaard blijft op de mailserver. U kunt dan op al uw computers, laptops, telefoons en tablets uw e-mails lezen, beantwoorden en synchroniseren.

IMAP server: mail.axc.nl
IMAP poort: 993
SSL: Aan!

POP server: mail.uwdomein.nl
POP poort: 995
SSL: Aan!

SMTP server: mail.axc.nl
SMTP poort: 465
SSL: Aan!

Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven

Onbeveiligde mailserver

U kunt ook gebruik maken van de mailserver van uw eigen server. Deze mailserver is niet voorzien van een SSL certificaat. Wij raden u sterk aan om gebruik te maken van onze centrale & SSL-beveiligde mailserver.

POP server: mail.uwdomein.nl
SMTP server: mail.uwdomein.nl
IMAP poort: 143
POP poort: 110
SMTP poort: 587
Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven
SSL: Uit!
Authenticatie voor SMTP is vereist!

 


Heeft u een account via Customer Area.

Dan is het;

Imap account: imap.uwdomein.ext
POP adres: pop.uwdomein.ext
SMTP adres: smtp.uwdomein.ext

Waarbij uwdomein.ext in ons voorbeeld: mbs-designsandhosting.nl is.


 

 

 

Mail gezonden, foutmelding e-mail adres bestaat niet

Op het moment dat u een bericht verstuurt naar een e-mailadres wat niet bestaat, krijgt u een fout/bounce meldingen te zien.

Uw e-mailbericht kon niet verstuurd/ontvangen worden, omdat het domein of het e-mailadres niet bestaat.
De melding ‘No such user’ wordt ook wel eens weergegeven als ‘No mailbox by that name’.
Dit heeft te maken met de server die deze melding genereert.

Mocht u een melding krijgen waarin staat dat het e-mail adres niet juist is, dan kunt het beste als eerste de spelling van het e-mailadres controleren. Het is namelijk mogelijk dat hier een spelfout in gemaakt is of dat er een ‘.’ te veel staat.

Als u zeker weet dat u het e-mailadres juist heeft opgegeven, dan kunt u het e-mailadres nog controleren op validiteit. Dit kan bijvoorbeeld via één van de volgende websites:http://verify-email.org/ , http://tools.email-checker.com/ .

Mocht hieruit blijken dat het e-mailadres niet geldig is (bad result), dan kunt u het beste contact opnemen met de persoon/partij van wie het e-mailadres of domein afkomstig is. Zij kunnen dan voor u nakijken wat er niet goed gaat.

E-mail ontvangen, maar vertrouw het adres niet

U heeft een e-mail ontvangen maar de verzender kent u niet of vertrouwd u niet, dan kunt u het e-mailadres nog controleren op validiteit. Dit kan bijvoorbeeld via één van de volgende websites:

WordPress website verhuizen

U heeft een WordPress website ondergebracht bij een andere webhosting provider (of op een ander domein) en u wilt deze verhuizen. Door onderstaande stappen te volgen is dit mogelijk.

Bij uw huidige webhosting provider (of op het huidige domein) staat op dit moment uw WordPress website, dit betreft de website bestanden en de database. Door in te loggen bij uw huidige provider (of op het huidige domein) kunt u de bestanden downloaden en op uw lokale systeem tijdelijk opslaan. Bij het opslaan van uw database dient een (.sql) bestand opgeslagen te worden, deze kunt u op een later importeren.

Op het moment dat u al uw bestanden op uw lokale systeem heeft opgeslagen kunt u deze uploaden in uw nieuwe omgeving. Daarna dient u een nieuwe database aan te maken.

Wij hebben in een ander artikel beschreven hoe u een database kunt aanmaken en hoe u uw website on-line kunt plaatsen;

  • Gebruik FTP programma
  • Aanmaken Database

Nadat de database bij ons is ondergebracht kunt u het configuratie bestand van uw WordPress website aanpassen, zodat de WordPress site welke u gaat plaatsen een connectie gaat maken met de nieuwe database en niet met de database van uw oude website omgeving.
Op uw lokale systeem zoekt u het bestand ‘wp-config.php’ op, dit bestand kunt u terugvinden tussen de bestanden welke u vanuit de oude omgeving heeft gedownload. U klikt met de rechtermuisknop op het bestand en u kiest voor ‘Openen met…’, hierna kiest u om het bestand te openen met Kladblok.

Pas de database gegevens aan naar uw huidige gegevens;
Database Naam,
Database Bebruikersnaan,
Database Wachtwoord,
Database Hostnaam.

Wordpress Database gegevens

Voorbeeld

Upload het wp-config bestand naar de nieuwe omgeving.

Uw website is bereikbaar op de nieuwe omgeving

Wat is het verschil tussen POP(3) en IMAP bij e-mail

Bij het instellen van onze e-maildiensten in het mailprogramma van jouw keuze kan er gevraagd worden of dit account als POP(3) of als IMAP ingesteld moet worden. Hieronder het verschil tussen beide protocollen:

Met POP (Post Office Protocol) worden de e-mails van de server opgehaald en worden lokaal opgeslagen. Je mailprogramma haalt deze naar je computer zodat je ze kunt lezen. De berichten staan dan op je computer en niet meer op de server. De meeste programma’s bieden wel een mogelijkheid om hier ‘een kopie op de server’ van achter te laten.

IMAP (Internet Message Access Protocol) is zeer geschikt om e-mail te behandelen vanaf verschillende computers, vooral met de opkomst van mobiele apparaten. De inhoud van de mailbox is op elke computer precies hetzelfde. Alle ingekomen, gelezen en verzonden mailtjes kunnen overal en altijd worden ingezien omdat ze opgeslagen blijven op de server. Een ander voordeel van IMAP is dat wanneer het gebruikte apparaat kapot gaat, de e-mail nog veilig op de server staat.

Bij IMAP wordt in principe alleen de afzender en de titel van het bericht lokaal bekeken. Zodra je op het bericht klikt wordt dan pas het volledige bericht opgehaald van de server, maar het bericht blijft op de server staan. In feite maakt IMAP een lokaal kopie van het bericht wat op de server staat. Het mailprogramma heeft eigenlijk een open verbinding met de server zodat je nieuwe mails direct binnen ziet komen.

Waarom betalen via PayPal

PayPal is een betalingssysteem waarmee je veilig, eenvoudig en snel kan betalen. Afgezien van transactiekosten van 1,5% over de orderwaarde is het gebruik van PayPal gratis.

Bij MBS Designs and Hosting zijn de prijzen erg laag. Extra kosten (bijvoorbeeld de transactiekosten) zijn niet inbegrepen in onze verkoopprijzen. MBS Designs and Hosting brengt alleen extra kosten in rekening wanneer u ervoor kiest gebruik te maken van ‘extra diensten’, zoals bepaalde betaalmethodes.

Maak een gratis PayPal-account aan en koppel deze aan je bankrekening of creditkaart. Dan wordt winkelen via Internet veilig en nog eenvoudiger. Vind meer informatie over PayPal op de website van PayPal.

Waarom domeinnaam staat op naam van mijn webdesiger/hostingprovider?

MBS Designs and Hosting heeft in haar Algemene Voorwaarden staan dat zij namens haar klant de domeinnaam registreert.
Indien u dit (achteraf) niet wenselijk vind, kunt u een verzoek indienen deze gegevens aan te passen.

Indien u uw domein bij een andere provider heeft geregistreerd, kunt verzoeken de inhoud van de website te verwijderen bij de partij die direct verantwoordelijk is voor de plaatsing van de gegevens.

Waarom staat mijn domeinnaam in quarantaine?

Als een domeinnaam wordt opgeheven, gaat deze gedurende veertig dagen in quarantaine.
Tijdens deze periode kan niemand de domeinnaam nog (op)nieuw registreren.
Alleen de laatste domeinnaamhouder kan via zijn huidige of via MBS Designs and Hosting de opdracht geven om de domeinnaam uit quarantaine te halen.

 

.nl-domeinnaam is in quarantaine

Mijn .nl domeinnaam is opgeheven.

  • Na opheffing krijgt de domeinnaam gedurende 40 dagen de status ‘in quarantaine’.
    Daarna komt de domeinnaam weer vrij voor registratie.
  • Hier leest u meer over ‘Domeinnaam opheffen ongedaan maken
    Alleen de laatste domeinnaamhouder kan tijdens de quarantaineperiode het opheffen van de domeinnaam ongedaan maken.

Welke domeinnaam extensie moet ik kiezen ?

Natuurlijk is het heel belangrijk om goed over je domeinnaam na te denken.
Nadat je de juiste domeinnaam hebt gekozen moet je ook goed nadenken over de domeinnaam extensie, welke extensie wil je gebruiken (.nl, .be, .com, etc.). Je woon in Nederland, dus ligt de .nl extensie heel voor de hand, maar is dat absoluut de beste optie? In Nederland zou je zeggen .nl, in België is dat .be. Waarom? Omdat je bezoekers vanuit Nederland of Belgie heel snel op deze extensie zoeken. Ook voor de resultaten van de zoekmachine Google komen .nl of .be bovenaan te staan (als er puur in Nederland gezocht wordt.). Het is nog beter als je .nl of .be en een .eu extensie vastlegt, zodat jou domein dan europees geregistreerd staat. Als je voor een Engelse website gaat is het vanzelfsprekend verstandig om een .com, .net, .org of .co.uk extensie te nemen.

Ik kan mijn vraag niet vinden

Indien u uw vraag of probleem niet in onze FAQ tegen komt, kunt u hiervoor een probleem ticket aanmaken.
Dit kan op 2 manieren via onze Helpdesk:

  1. Ticket systeem
  2. Op telefoon nummer: +31 (0)15 8893336
  3. Via mail: support@mbs-designsandhosting.nl

WordPress website verhuizen

U heeft een WordPress website ondergebracht bij een andere webhosting provider (of op een ander domein) en u wilt deze verhuizen. Door onderstaande stappen te volgen is dit mogelijk.

Bij uw huidige webhosting provider (of op het huidige domein) staat op dit moment uw WordPress website, dit betreft de website bestanden en de database. Door in te loggen bij uw huidige provider (of op het huidige domein) kunt u de bestanden downloaden en op uw lokale systeem tijdelijk opslaan. Bij het opslaan van uw database dient een (.sql) bestand opgeslagen te worden, deze kunt u op een later importeren.

Op het moment dat u al uw bestanden op uw lokale systeem heeft opgeslagen kunt u deze uploaden in uw nieuwe omgeving. Daarna dient u een nieuwe database aan te maken.

Wij hebben in een ander artikel beschreven hoe u een database kunt aanmaken en hoe u uw website on-line kunt plaatsen;

  • Gebruik FTP programma
  • Aanmaken Database

Nadat de database bij ons is ondergebracht kunt u het configuratie bestand van uw WordPress website aanpassen, zodat de WordPress site welke u gaat plaatsen een connectie gaat maken met de nieuwe database en niet met de database van uw oude website omgeving.
Op uw lokale systeem zoekt u het bestand ‘wp-config.php’ op, dit bestand kunt u terugvinden tussen de bestanden welke u vanuit de oude omgeving heeft gedownload. U klikt met de rechtermuisknop op het bestand en u kiest voor ‘Openen met…’, hierna kiest u om het bestand te openen met Kladblok.

Pas de database gegevens aan naar uw huidige gegevens;
Database Naam,
Database Bebruikersnaan,
Database Wachtwoord,
Database Hostnaam.

Wordpress Database gegevens

Voorbeeld

Upload het wp-config bestand naar de nieuwe omgeving.

Uw website is bereikbaar op de nieuwe omgeving

Hoe vergroot ik mijn hostingpakket?

Pakket upgraden

Meer dataverkeer, webruimte, e-mailboxen of MySQL-databases nodig? Upgrade eenvoudig naar een groter pakket via de Hostingmanager. Volg onderstaande stappen om je pakket te upgraden:

  • Log in op de Hostingmanager via klanten.mbs-designsandhosting.nl/ca/login met je klantnummer en wachtwoord;
  • Klik op het menu-item ‘Mijn account’ (zichtbaar via je hoofdaccount);
  • Klik achter de domeinnaam op ‘Upgraden/downgraden’;
  • Kies voor ‘Pakket upgraden’;
  • Kies je nieuwe pakket;
  • Klik op ‘Ga verder’ om het upgraden van je pakket af te ronden.

Binnen een uur beschik je over extra ruimte en functionaliteiten!